dinsdag 3 juni 2014

Toekomst?!

Toekomst, een raar onderwerp als je het mij vraagt. Want, wat houdt de toekomst nou eigenlijk in? Veel mensen vragen aan hun kinderen; "Wat wil jij later worden als je groot bent?" En dan kijken die kinderen je aan zovan: "Groot? Mens, waar heb je het over?! Ik ben verdorie wel 5 jaar ja?!" Want, alles wat je zegt, denkt of doet is na een paar seconden al weer geschiedenis. En je kan dan dus net zo goed zeggen: "In de toekomst ga ik nù weg!" Je kan dus niet zeggen dat je iets gaat doen over een paar seconden want, als je het dan hebt gezegd, is het al weer geschiedenis! We moeten dan dus gaan praten over langere tijden, zoals, morgen, over een uur enz.

Als ik soms op de fiets zit op weg naar hockey, spreek ik wel eens af met mezelf dat ik terug denk aan wat ik zojuist denk op een bepaald punt. Grappig, want tegen de tijd dat op dat punt bent, denk je dus in geschiedenis!

Dan heb je ook nog mensen die de toekomst dromen, zoals ik. Dat als je een paar dagen later denkt; Hé, dit heeft mijn zusje al een keer op deze manier gezegd! Nadeel, als je droomt over een jongen die je mee uit vraagt, komt die droom natuurlijk niet uit...

En dan als laatste; Dieren die aankomende natuurrampen aanvoelen. Nee, je hoeft nu niet meteen te kijken of je hond nog wel in de mand ligt, je kat nog wel aan het spinnen is of je vis nog wel kan zwemmen. Meestal kom je daar pas achter als de natuurramp al heeft plaats gevonden. Ik heb zelf gehoord dat mensen dat ook kunnen voelen, dat ze bijvoorbeeld slecht slapen als er een natuurramp nadert.

Dit was het voor nu, tot snel!
Liefs, Maya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten